29 Eylül 2012 Cumartesi

Kurum İçi İntranet Servisi Kurmak

Merhaba

Bu Yazımızda Okul içi İntranet Servisi Nasıl Kurulur onu anlatacağım

İntranet Nedir.

İntranet Dış dünya ile bir bağlantısı olmayan yerel ağda çalışan bir web sitesidir.
Ben bu sistemle sadece okulum(işyeri)daki kişileri ilgilendiren yayınlar yapabilir ve geri dönüşler alabilirim.

Ne işime Yarar.
Ben bu siteden nasıl faydalandığımı açıklayayım
Benim kurduğum bu intranet sisteminin en önemli özelliği olarak 
İstek Formu Modülünü görüyorum

İntranet sisteminde bulunan istek formu sayfasında Okul (İşyeri) da bulunan bütün bilgisayarlardan ilgili kişilere istekler yazılabiliyor ve bu istekler kendilerine ait sayfalardan görüntülenebiliyor.

Şöyle Örnek vereyim.

Adı           : Hasan
İlgili Birim  : İç Hizmetler\/ (Listbox)
İstek         : 2-A Sınıfdaki cam kapanmıyor

Bunları çoğaltabiliriz
Satınlama: Fotokopi Kağıdı

Bilgiişlem: Yazıcım Çalışmıyor

Kantin : Çay Getir (Abartmayalım)

Bu yazılan yazı iç hizmetlerden yada diğer sorumlu  arkadaşların ekranına gidiyor
Burada İlgili Birim bölümünü istediğiniz kadar arttırabilirsiniz.

İstek Formu modülü bu şekilde çalışıyordu.
Daha Sonra ben bu bölümlere bazı eklemeler yaptım ve web sayfasının sol tarafını menü olarak ayarladım.
Ve Menüm Şu Şekilde oldu.

Ana Sayfa
İstek Formu
İstek Formu Sonuçları
Resimli Sınıf Listesi
Ders Programı
Gerekli Dosyalar(İş Günü Takvimi, Sınav Analiz Şablonu)
Denemeler (Deneme Sonuçları)
Etkinlik Takvimi
Yoklama Modülü(Bunu Sonra Anlatacağım)

Ben bu sistemi bu şekilde kullanıyorum ve faydalı olduğuna inanıyorum.

Özellikle kalabalık okul(işyeri)larda kullanılabilir diye düşünüyorum.
İlginizi Çekmiştir Umarım

Devam Edeceğim.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder